Žumberak – dol pa gor, kiša nije kiša :)

Izleti šumarskog društva Karlovac već su po priči dosadašnjih sudionika odlična stvar. Ove godine nas je ekipa ŠD-a malo prošetala po Žumberku. Žumberak je premalo posječeno područje, ali i premalo turistički iskorišten potencijal.

Više o šumarskom društvu možete pronaći ovdje

Osnovni podaci

• Obuhvat brdsko-planinsko područje južne strane Žumberačke gore i Samoborskog gorja
  • Površina 333 km²
  • Najviši vrhovi Sveta Gera 1178 m n.v., Japetić 880 m n.v.
  • Županije Zagrebačka županija i Karlovačka županija

RAN 7130
RAN 7104
RAN 7099

Ovaj su izlet naši domaćini zamislili tako da je okupljanje bilo u Karlovcu uz tople kiflice i ispisivanje prijavnica za izlet. Neki su stigli na vrijeme, a neki nisu 🙂 No svi smo krenuli iz Karlovca prema Ozlju gdje smo u mjestu  Mahično skrenuli prema “Dolini Kardinala”, pa preko Krašića put Sošica. Dolaskom u Sošice pred šumarskom kućom doznali smo više o Žumberku. Svašta smo tu mogli čuti o geologiji, speleologiji, demografiji i biologiji samog područja. Zanimljivo je da se ljudi iseljavaju iz ovog područja, od davnih dana kada je Žumberak bio pod posebnim patronatom za vrijeme vojne krajine, ili kada su nakon drugog svjetskog rata s kolonistima otišli u Slavoniju i Baranju, pa nadalje kad su 60-ih i 70-ih godina odlazili trbuhom za kruhom u Njemačku (hmm, poznato nam odnekud ovo, je l’ da?). Evo i zanimljivog članka o toj temi  . Još jedan podatak koji sam zapamtio: na Žumberku ima stotinjak speleoloških objekata (137 kaže web stranica parka prirode Žumberak).

I onda smo krenuli prema slapu Sopot koji je visok 40 metara. Postoji još jedan slap koji se zove Brisalo i nalazi se u dolini Slapnice, a to je  sigurno jedna od sljedećih destinacija na Žumberku koju ćemo obići. A onda, onda se događa ono kad je više od jednog Klikovca na okupu 🙂 Prvo se javio Ilija Gromovnik, a onda taman kad smo trebali izaći iz auta prolom rijetko viđenih razmjera. Hajde, brzo će to, mislili smo, no nakon 20-ak minuta sjedenja u autu odlazimo natrag u Sošice gdje pada odluka: krećemo na Svetu Geru, možda tamo ima sunca. Neki posustaju, a neki i odustaju 🙂

RAN 7089
RAN 7025 Edit
RAN 7238
RAN 7167

Nakon 20-ak minuta prestaje kiša i dolazimo na suncem okupanu Svetu Geru, na 1178 metara. Do nje se može doći autom ili pješke. Ako idete autom, nikako nemojte ići od Sošica šumskim putem jer je jako loš, isprobali mi prije par godina. Najbolje je preko Radatovića po asfaltiranoj cesti, onaj zadnji dio je jako dobar makadam.

Citat sa stranice PP Žumberak:

Sveta Gera zaštitnica je poljskih radova, udovica, vrućina, prenoćišta i putnika. Kip Sv. Gere iz istoimene crkvice, izrađen od lipova drveta, čuva se u Dolenjskom muzeju u Novom Mestu. U predjelu Kuti raste “Kraljica bukva”, primjerak bukve s najravnijim stablom u Europi! Planinarska staza od Sošica do Svete Gere prvi je put markirana davne 1889. godine!

Tu smo se malo rastrčali po cijelom vrhu – malo po slovenskoj, malo po hrvatskoj strani.

#Hrvatsko Šumarsko ruštvo #FotoklubKlik #8fotoizletŽumberak2016 #theta360 – Spherical Image – RICOH THETA

Dva su sata prošla kao metak fotkajući, brbljajući po lijepom vremenu da smo svi zaboravili da je padala kiša. Osim nekih koje je i dalje pratio onaj isti oblak. Nakon toga se vraćamo u Sošice na slastan gulaš, pificu i onda ponovo na slap Sopot, pa polako ali sigurno prema Budinjaku, Stojdragi, Divljim Vodama pa Samobor i kući…

Opet super dan sa super ljudima. Hvala Luciji i njenom šumarskom društvu na osmom izletu (meni drugom), i neka ih bude još puno.

Na ovim stranicama ću vas i pozvati na izložbu fotografija s ovog izleta negdje najesen.

RAN 7145 Edit
RAN 7027
RAPH2762

Tags: , , , , , , ,

Trackback from your site.