On the road again: Bratislava-Prag-Salzburg

Bratislava-Prag-Salzburg iliti putešestvije po šest europskih država 🙂

Ovako to kreće: ja ne volim more, ni prženje na suncu, ni gužve na plaži. Nisam za to, probao sam nebrojeno puta i samo postanem nervozan. Ni kao klincu mi to more nije bilo baš drago, uglavnom sam ljeto provodio u šumskim izviđačkim logorima, a ako bi se koji i morski zaletio nekako bih ga preživio u hladu.

Pa, otkud sad Bratislava-Prag-Salzburg? Dakle, jednog dana žena i ja razgovarasmo o godišnjima i nekako spontano preskačemo more kao ideju. I ona i ja povlačimo korijene iz Čehije, njezini su Flek, a moji Švehle, pa rekoh, ‘ajmo u Prag.

Tko me pozna zna da nisam čovjek od jednostavnih točaka, od A do B, a ne, to mi nije u krvi. Zagreb – Prag ima cca 700 km, ukupno 1400 km tamo i natrag, a ja sam napravio 1570 🙂 Kako? Evo, ispričat ću vam.

Mađarska

Krenuli smo kad smo se i dogovorili: ranom zorom oko pol deset 🙂 Prvo na autocestu Zagreb-Goričan i u Mađarsku smo dojurili i nakon nekoliko pokušaja uspjeli kupiti vinjetu (tko bi znao registraciju i to još svoju!) 🙂 Vinjeta se ne lijepi na staklo :/. Jurimo autocestom do Balatona i onda skretanje prema Keszthelyu, prvo stajanje nakon cca 210 km, Kestel odnosno Monoštor (mađ. Keszthely), grad u Mađarskoj smješten na obali Blatnog (Balaton) jezera.

Flickr Album Gallery Pro Powered By: Weblizar

Uz ovaj prekrasan stari dvorac posjetili smo izložbu malih maketa vlakova. Backo Mini Express u Gundulićevoj vrijedan je svih pohvala, ali ovo je woow, ogromno! I naravno pogled na Balaton. Nema fotki jer je u gradu kao u Opatiji navečer, a na plaži ista priča kao u Vodicama 🙂

Krećemo dalje, pokušali smo uz Balaton, ali nismo baš uspjeli. Skužih da je takva gužva da nikad ne budemo došli, pa smo skrenuli prema unutrašnjosti, paralelno s Balatonom po lijepoj i brzoj cesti do Vasprema. Pogledi na nepregledne njive suncokreta, šteta, kasnimo koji tjedan jer su sve glave prema dole. Na putu nailazimo na dvorac na nekom od brda (sad sam našao zove se Cseszneki Castle i možda je za neka druga putovanja).

Malo pomalo evo nas pred Pannonhalmom. Pannonhalma Archabbey ili ti Opatija Panonhalma, nalazi se na putu od Vasprema prema Gyoru, na otprilike 343 km od našeg doma. Ovamo nas je dovukla ova fenomenalna knjižnica. Malo nam vuče na Hoghwarts, a kako smo kćerka i ja fanovi Harry Pottera, to je bilo dovoljno. Knjižnica čuva radove iz 1090., a sadrži oko 400 000 knjiga. Tu je i prekrasna gotička bazilika i kripta.
Sama opatija se vidi kilometrima okolo i tko prođe ovuda šteta bi bila da je preskoče.

Flickr Album Gallery Pro Powered By: Weblizar

Super je bilo ovo vidjeti no dan se bliži kraju, a mi moramo doći do Bratislave. Popili cugu u lijepom restorančiću gdje smo na svu silu htjeli potrošiti forinte, nismo uspjeli, ali smo dofurali butelju rozea, s kavom x2, vodom x2, sokom x2, za cca 88 kn.

Ostavljamo grad Gyor iza sebe, na autocesti gužva do odvajanja za Rajku, prijelaz između Mađarske i Slovačke. Prelazimo Rajku i taman kad smo ušli na autocestu sine mi: fuck nova vinjeta, a benzinske nigdje. Dolazimo u Bratislavu i prvu benzinsku kupujem vinjetu, opet u par pokušaja, prvo na automatu za vinjete, taman skužim i ispunim sve kaj trebam na automatu, odšećem do auta vidjet registracijski broj, jer ga naravno nisam zapamtio, kad me majstor traži pin za karticu. Pin? Koji sad pin, pa to je kreditna! Ne, ček, pa imam neki pin. Di sam ga zapisao? Uf, u iPhoneu je koji je riknuo i nije uz mene. Sva sreća na tipki “cancel” i ajde u red sa svima na benzinskoj.

Slovačka

Eto nas u Bratislavi, prvo prenoćište nalazimo relativno lako. Penzion Jarka, uredan smještaj za ok novce, ako vas ne smeta pogled na neka skladišta. Nama nije smetalo, u sobi je prostrana kupaonica, klima koju smo koristili jer je prvu noć bilo vruće, ugodni kreveti za razliku od onog smještaja u Beču prošle godine. Pansion koliko sam skužio vode dva brata koji su susretljivi i pričljivi. Od pansiona smo drugi dan išli trolejbusom do centra Bratislave. Trolejbusom smo za 20 minuta bili u centru gdje smo se muvali cijeli dan. Prvo smo završili na starom gradu s pogledom na Dunav, onda smo se spustili u centar pored Katedrale svetog Martina, pa potraga po uličicama za paparazzijem, kip s fotoaparatom, i ne mogu ga nikako naći. A lijepo mi netko rekao: Ajde čitaj sve tekstove od početka do kraja, lijepo piše „odnesen na UFO“.

Flickr Album Gallery Pro Powered By: Weblizar

Ok Čumila smo našli, a tko je Čumil? On je radnik u podzemnim labirintima Bratislave, i sad ima više teorija: ili se odmara ili škica pod haljine prolaznica, nedaleko od njega je i Schöne Náci, (nije lijepi nacist nego lijepi Naci) po stanovniku Bratislave koji je tu sve pozdravljao. Zatim umorni Napoleonov vojnik, pa Hans Christian Andersen i u UFO tornju iznad jednog od mostova preko Dunava nađosmo paparazzija.

I tako korak po korak, prođe dan i mi odosmo spavati jer je pred nama naporan treći dan. Prag je naš današnji cilj, no imamo oko 380 km do njega. No nismo ni sa Slovačkom, odnosno Bratislavom, gotovi. Na izlasku iz Bratislave odlazimo pogledati Hrad Devin. Utvrda je smještena na visokoj stijeni iznad ušća rijeke Morave u Dunav i posjeduje jednu od najboljih strategijskih položaja u tom dijelu Europe jer su se iz nje mogli kontrolirati važni trgovački putevi.

Češka

Iz Devina jurimo u Češku, točnije prvo u dvorac Lednice. Prvi pogled i wow! E, ček, ček! Vinjetaaaaaa! Ovaj put smo se sjetili na vrijeme, stali na granici između Slovačke i Češke i tu skužih da jaaako treba pazit s Česima i parama, no nisam baš uspio. Otom potom. Htio mi je uzeti 17€ za 330 CZK (to je oko 13 €). E, da Lednice su nas ostavile bez daha, dvorac je mrak. Obavezan posjet, ima par tura po njemu, mi smo bili na osnovnoj. Sve je jako očuvano, od namještaja do eksterijera, a park je pansion, ogroman i prekrasan.

Flickr Album Gallery Pro Powered By: Weblizar

Nakon Lednica jurimo za Prag, po češkim autocestama koje su katastrofa. Kad se tužite na radove kod nas, sve utrostručite; Brno – Prag svakih par kilometara, radovi na cesti. I evo nas u Pragu.

Prag je velik, veeeelik. A ustvari je mali za neke gradove:) Naš pansion Artharmony Pension & Hostel je stvarno u samom centru Praga, kao da ste na Britancu, a sve bitno je na Trgu. Hostel je cool uređen i to nas je privuklo, pravi zen, ako zanemarimo feštanje klinaca iz obližnjih hostela koji su radili sve ono kaj klinci rade u tim godinama u Pragu. No to nije trajalo cijelo vrijeme. Prvu večer u Pragu odšetali smo se do kraja naše ulice i pogledali Ginger i Freda, plešuće zgrade.

Prag

Krenulo je tumaranje po Pragu. Dakle prvo u Hemleys , engleski dućan igračaka na tri kata s hrpom igračaka koje se mogu dirati i isprobati. Možete se fotografirati sa Spidermanom, Hulkom, Kapetanom Amerika, Olafom itd. A onda na glavni trg gdje je poznati Astronomski sat koji je nažalost pod skelama kao naša Katedrala, pa Karlov Most. Karlov most (češ. Karlův most) je poznati povijesni most koji preko rijeke Vltave povezuje Stari grad s Malom Stranom. Most je dugačak 621 m, a širina mu je 10 m. Most je ukrašen sa 30 kipova i statua, većinom u baroknom stilu, koje su izvorno podignute oko 1700., ali sada su sve zamijenjene replikama. Most je službeno nazvan Karlov most 1870., a do tada se nazivao Praški most ili Kameni most. Ručak u pivnici ispod Petrina pa Petrin toranj i natrag u hotel.

Flickr Album Gallery Pro Powered By: Weblizar

Pa opet noćna šetnja po Karlovom mostu i onda još jedna zanimljivost o istom, izvor Wikipedija: „Kamen temeljac za ovaj most položio je kralj Karlo IV. Legenda kaže, pošto je bio veliki numerolog, za datum izgradnje odabrao je 9. srpnja 1357. godine, u 5 sati 31 minutu (kada se poredaju sve znamenke dobije se simetričan niz neparnih brojeva – 1 3 5 7 9 7 5 3 1).“

Dan 2

Odlazak u odlični muzej alkemije, super zanimljivo i klincima i odraslima. Klopa kod Kina Svetozor istog imena restoran ala menza s klopom koja je jako ok (posebno „veparove  odreski s knedličkima“ i slatko kiselim zeljem s kimom, jel tak, Simpa? :)) I onda tamni Kozel i to sve za cca 130 CZK u prijevodu 36 kn.

Flickr Album Gallery Pro Powered By: Weblizar

Poslije klope odlazak u Tehnički muzej s predobrim dijelom o fotografiji. Na kraju dana Stari grad i Zlatna ulička…

Dan 3

ZOO, četvrti po veličini na svijetu., 9 sati je premalo da se sve stigne pogledati. Ako imate klince, ovo im morate kad tad priuštiti. Slonovi, deve, žirafe, orangutani. Biti u kavezu s lemurima i pticama…

Flickr Album Gallery Pro Powered By: Weblizar

Dan 4

Odlučio sam otići malo ranije na most da dobijem neke suvisle kadrove bez stotina ljudi. I ono kaj sam već do tad vidio po cijeloj Češkoj jest da fotografiranja mladenaca ima kad god i bilo gdje, no ovo jutro me stvarno iznenadilo. Prvi par Englezi s češkim fotografom, onda Azijati s azijatskim fotografom, jedno tri para, pa Azijati s češkim fotografom…

Svi imaju iste fore kao i mi, bilo mi je zanimljivo to promatrati. Kasnije s mojom ekipom još malo plaženja po gradu i kretanje prema Salzburgu i zadnjem dijelu našeg putovanja.

Austrija

Nakon 390 km dolazimo u Austriju. I pogađate što? Pa, vinjetaaaaa! Naravno da je nismo kupili na granici zbog čega smo dva puta silazili s autoceste, tražili benzinske stanice da je kupimo. Nalazimo naše zadnje prenoćište u Tiefgraben bei Mondsee’ točnije u Landgasthof Prielbauer  . Austrija pol devet navečer, sve je mrtvo. Večera u Mc D, tamo inače ne idemo 🙂 i spavanac.

Flickr Album Gallery Pro Powered By: Weblizar

Nakon fotkanja i trčanja po Salzburgu, odlučujemo da idemo još u rudnik soli Hallein. Otišli i zaključili: ako ste s klincima obavezna stanica:) Prvo – zabavno je; drugo – klinci nauče otkuda dolazi sol., Uđete, vozite se vlakom, pa onda uđete u Njemačku pod zemljom, onda se spuštate toboganom, pa se vozite u čamcu koji je na podzemnom jezeru, pa onda još malo tobogana pa se vratite u Austriju i vlakić za natrag. Izašli smo van i krenuli prema posljednjoj točki našeg puta: Hallstatt.

Hallstatt prekrasno mjesto i jezero! No ako si fotograf to je meka! A kad imaš samo pol ure i nebo se baš sad zatvorilo prvi put u ovih osam dana… I kaj sad? Nećemo se žaliti, morat ćemo opet doći 🙂 Dakle i tu je rudnik soli, najstariji od svih u salzburškom kraju. Oko jezera je brdašce Dachstain svojih 2500 m n/m. Unescov zaštićeni krajolik. Iz Hallstata smo otišli put Graza, pa smo na Grali  dosadno na vrijeme, kupili najskuplju slovensku vinjetu. Projurili kroz Slovenju i i kroz Krapinhagen stigli kući 🙂

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Trackback from your site.